Siirry pääsisältöön

Kasperskyn tietosuojakäytäntö verkkosivustoille ja verkkopalveluille

Päivitetty viimeksi: 26.5.2023.

REKISTERINPITÄJÄN TIEDOT

Tämä tietosuojakäytäntö koskee AO Kaspersky Lab -yhtiötä, jonka osoite on bldg. 3, 39A, Leningradskoe Shosse, Moscow, 125212, Russian Federation tai vastaavia tytäryhtiöitä, jotka on selvästi ilmoitettu tähän tietosuojakäytäntöön liittyvässä suostumuksessa (”Kaspersky”, ”Kaspersky Lab” tai ”me”). Se ei koske Kasperskyn verkkosivustoja, joissa ei näytetä tätä tietosuojakäytäntöä tai jotka eivät linkitä siihen tai joilla on oma tietosuojakäytäntönsä. Se ei myöskään koske Kaspersky Labin palveluja ja tuotteita, elleivät ne linkitä tähän tietosuojakäytäntöön.

Tässä tietosuojakäytännössä ilmoitamme sinulle henkilötietojesi käsittelystä ja yksityisyydestä käyttäessäsi verkkosivustojamme tai -palvelujamme. Olemme tietoturva-alaan erikoistunut yhtiö ja pidämme tästä syystä tietosuojaa ja tietoturvaa erityisen suuressa arvossa. Siksi olemme sitoutuneet kunnioittamaan ja suojelemaan käyttäjien yksityisyyttä ja käsittelemään heidän henkilötietojaan luottamuksellisesti.

Jos sinulla on kysyttävää tai kommentoitavaa henkilötietojesi käsittelystä ja Kasperskyn tietosuojaa koskevista käytännöistä tai haluat meidän päivittävän meille antamiasi tietoja tai määrityksiä, ota yhteyttä tietosuojavastaavaamme osoitteessa https://support.kaspersky.com/general/privacy tai suoraan postitse tai sähköpostitse: Kaspersky Labs GmbH, DPO AO Kaspersky Labs, Despag-Strasse 3, 85055 Ingolstadt, Germany, dpo@kaspersky.com.

Voit myös ottaa yhteyttä Kasperskyn EU:n/Sveitsin/Yhdistyneen kuningaskunnan edustajaan: Kaspersky Labs GmbH, Despag-Strasse 3, 85055 Ingolstadt, Saksa.

Jos olet rekisteröity ja Manner-Kiinassa, voit ottaa yhteyttä Kasperskyn tietosuojavastaavaan: dpo@kaspersky.com.

YLEISIÄ TIETOJA

Jotta palvelimemme voivat hakea pyytämäsi tiedot verkkosivustoistamme tai -palveluistamme, palvelimemme tallentavat tiettyjä palvelun tarjoamisessa ja/tai tilasto- tai tietoturvatarkoituksessa tarvittavia tietoja nimettömässä tai eri nimelle muutetussa muodossa (eri nimelle muutettu muoto tarkoittaa, että tiedot kerätään eri nimellä eli käyttäen sisäisesti luotua yksilöivää satunnaista aakkosnumeerista merkkijonoa, jotta kukin datatietue voidaan tunnistaa). Tässä yhteydessä käsitellään yleisiä tietoja, kuten verkkoalueesi nimi tai selaimen tyyppi. Näiden tietojen avulla pystymme tekemään johtopäätöksiä henkilöllisyydestäsi. Nämä nimettömät tai eri nimelle muutetut tiedot poistetaan välittömästi niiden tilastollisen arvioinnin jälkeen.

Emme käsittele mitään henkilötietojen erityisryhmiä sinusta (tähän sisältyvät tiedot rodusta tai etnisyydestä, uskonnollisista tai elämänkatsomuksellisista vakaumuksista, sukupuolielämästä, seksuaalisesta suuntautumisesta, poliittisista mielipiteistä, ammattiliiton jäsenyydestä, terveys-, geneettisistä ja biometrisistä tiedoista, joiden tarkoituksena on ainoastaan tunnistamisesi), ellei henkilötietojen erityisryhmien kuvausta ja käsittelyä koskevassa paikallisessa sovellettavassa lainsäädännössä toisin edellytä.

PAIKALLISET VAATIMUKSET

Sovellettavan paikallisen lain edellyttämissä määrin henkilötietojesi käsittelyn tietyissä skenaarioissa tulee vastata sovellettavan paikallisen lain vaatimuksia, mukaan lukien, näihin kuitenkaan rajoittumatta, erillinen lupa ja tietosuojan vaikutuksen arviointi, säilytysaika, oikeusperusta ja muut paikalliset sovellettavat vaatimukset.

AUTOMAATTINEN PÄÄTÖKSENTEKO

Emme käytä automaattista päätöksentekoa Verkkosivustoissamme ja Palveluissamme.

KÄSITTELEMÄMME HENKILÖTIEDOT JA NIIDEN KÄYTTÖTAVAT

Vierailu verkkosivustoillemme tai -palveluihimme

Palvelun kuvaus

Palvelun näyttö

Keräämme ja käytämme henkilötietojasi, jotka verkkoselaimesi antaa meille automaattisesti, verkkosivuston tai -palvelujemme tarjoamiseksi. Tällaisia tietoja ovat yhden verkkosivustomme tai -palvelumme käytön päivämäärä ja kellonaika, selaintyyppisi, selainasetuksesi ja IP-osoitteesi.

Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusta on oikeutettujen etujemme turvaaminen: näitä ovat verkkosivustojemme tai -palvelujemme pääsyn tarjoaminen ja verkkosivuston tai -palvelujen teknisen toimivuuden takaaminen.

Lokitiedostot

Kun käytät verkkosivustojamme tai -palvelujamme, saatamme käsitellä IP-osoitettasi, verkkopalveluntarjoajaa, selaintyyppiä, verkkotunnuksia, joilla olet vieraillut, sekä muita tietoja asiakasympäristöstäsi (kuten laitteesi malli, käyttöjärjestelmä, näytön resoluutio jne.).

Tämän käsittelyn tarkoituksena on tehostaa verkkosivustojemme tai -palvelujemme turvallisuutta ja saatavuutta.

Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusta on oikeutettujen etujemme turvaaminen suhteessa yllä mainittuihin tarkoituksiin.

Verkkoanalyysi

Voimme myös käsitellä tietoja käyttämistäsi Kasperskyn verkkosivustoista ja -palveluista ja siitä, miten käytät niitä, verkkosivusta, jolla olit juuri ennen verkkosivustoomme tai -palveluihimme siirtymistä, verkkosivustomme tai -palvelujemme sivuista, joilla kävit, kyseisillä sivuilla tai palveluissa viettämästäsi ajasta, verkkosivustossamme tai -palveluissamme hakemistasi tiedoista, verkkosivustomme tai -palvelujemme käyttöajoista ja -päivämääristä sekä muita tilastotietoja.

Tämän käsittelyn perustana on Kasperskyn verkkosivustojen tai -palvelujen verkkoliikennetilastojen tuottaminen.

Tietojen käsittelyn oikeusperusta on antamasi suostumus. Voit perua suostumuksesi milloin tahansa, jolloin se alkaa kyseisestä hetkestä, napsauttamalla linkkiä, jonka löydät kunkin verkkosivuston sivun alaosasta.

Evästeet

Evästetiedostot ovat tiedostoja tai tiedonjyviä, jotka voidaan tallentaa tietokoneeseesi tai muihin loppukäyttäjän laitteisiin (kuten älypuhelimiin tai tabletteihin), joissa on Internet-yhteys, kun käyt verkkosivustoissamme tai käytät verkkopalvelujamme. Näitä tietoja ovat usein merkkijonot, joiden perusteella tietokoneesi tai loppukäyttäjälaitteesi on mahdollista tunnistaa, mutta ne voivat sisältää myös muita tietoja.

Käytämme eri tyyppisiä ”evästeitä” verkkosivustoillamme tai -palveluissamme (evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka asetetaan laitteellesi):

Luettelo käyttämistämme evästeistä, evästeiden tarkoituksen kuvaukset sekä lisätietoa vastaavista evästeistä annetaan yrityksemme kunkin verkkosivuston evästekeskuksessa tai vastaavissa suostumuksissa tai sopimuksissa.

Henkilötietojen säilytysaika

Palvelun tarjoamista varten käsittelemämme tiedot poistetaan suoraan sen jälkeen, kun verkkopalvelin on antanut ne.

Lokitiedostot poistetaan viimeistään 1 vuosi luomisen jälkeen.

Tiedot, joita käsittelemme verkkoanalyysia varten, poistetaan 1 vuosi luomisen jälkeen.

Evästeiden poistoaika annetaan yrityksemme kunkin verkkosivuston evästekeskuksessa tai vastaavissa suostumuksissa tai sopimuksissa.

My Kaspersky, Kaspersky-tili, Kaspersky Small Office Securityn hallintakonsoli ja Varkaudeneston verkkohallinta (jäljempänä "Palvelu")

Palvelun kuvaus

Tilin rekisteröinti. Jotta voit käyttää Palvelua ja sen kaikkia toimintoja, sinun on luotava henkilökohtainen tili. Tätä varten sinun on annettava sähköpostiosoitteesi (joka on käyttäjänimesi) ja salasanasi. Käsittelemme ja käytämme näitä tietoja ainoastaan Palvelun tarjoamiseen sinulle, ellei sovellettavassa laissa hyväksytä käsittelyä tai käyttöä muussa tarkoituksessa tai ellet anna siihen nimenomaista lupaa (esimerkiksi Kasperskyn tuotteita ja palveluja koskevien hyödyllisten sähköposti-ilmoitusten vastaanottamista varten). Sinun voi olla tarpeen antaa meille myös matkapuhelinnumerosi, jotta tiliäsi voidaan suojata paremmin luvattomalta käytöltä. Käytämme matkapuhelinnumeroasi vain valtuutuksen suojauskoodien lähettämiseen.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Tilin asetukset ja ostot. Voit tarkistaa, päivittää tai korjata tilitietosi, salasanasi ja asetuksesi tai jopa poistaa tilisi milloin tahansa "Tilin asetukset" -toiminnolla. Pystyt lisäksi tarkistamaan ostohistoriasi verkkokauppamme palveluntarjoajalta. Tilin asetuksissa voit myös yhdistää pankkikorttisi tiliisi, jotta voit ostaa helpommin muita tuotteita ja palveluja Kasperskylta. Jos otat tämän ominaisuuden käyttöön, verkkokauppamme palveluntarjoaja yhdistää pankkikorttitietosi tiliisi ja säilyttää ne tulevia tilauksia varten. Kaspersky muodostaa erityisen linkin verkkokaupan palveluntarjoajan tiliisi ja hoitaa tilaukset puolestasi, kun teet tilauksia. Verkkokauppamme palveluntarjoaja antaa meille myös tietoja pankkikorttisi viimeisestä voimassaolopäivästä ja pankkikorttisi numeron viimeisistä neljästä numerosta. Emme kuitenkaan saa mitään muita verkkokauppamme palveluntarjoajan tallentamia luottokorttiisi liittyviä tietoja. Pankkikorttisi yhdistäminen tiliisi tehdään teknisesti sisäisen käyttäjätunnuksen ja salasanan yhdistelmän avulla. Emme voi käyttää pankkikorttiasi tai muita verkkokauppamme palveluntarjoajan tallentamia henkilötietoja näiden tunnistetietojen avulla. Sisäistä käyttäjätunnusta käytetään verkkokaupan kautta tekemiesi tilausten aktivointiin.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Laitteet. Rekisteröitymisen jälkeen pystyt hallinnoimaan kaikkia laitteitasi, jotka suojaat Kasperskyn tuotteilla. Voit esimerkiksi suojata hävinneet tai varastetut laitteet, tarkistaa helposti Kasperskyn tilan kullakin laitteellasi tai korjata olemassa olevia ongelmia. Tätä varten sinun on yhdistettävä nämä laitteet ”Laitteet”-toiminnon avulla. Tämä toiminto yhdistää tilisi ja palveluun yhdistämäsi laitteet. Tämän tarkoituksena on tietenkin pelkästään tarjota sinulle ”Laitteet”-toiminto, ellei sovellettavassa laissa sitä sallita tai ellet nimenomaisesti salli toiminnon käyttöä muihin tarkoituksiin.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Käyttöoikeudet. Voit hallinnoida kaikkia Kaspersky-tuotteidesi käyttöoikeuksia ”Käyttöoikeudet”-toiminnolla lisäämällä kunkin tuotteesi voimassa olevat aktivointikoodit ja yhdistämällä ne laitteisiin, joissa niitä käytetään. Voit myös valita toiminnon, joka muistuttaa automaattisesti vanhentuvista käyttöoikeuksista, tai käyttää automaattista käyttöoikeuksien uusimistoimintoa. Muistutukset lähetetään sinulle sähköpostitse vain, jos nimenomaan pyydät sitä.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Tuki. Jos teet tukipyynnön Asiakaspalveluumme käyttäen tukipalveluja, pyydämme sinulta tiedot, jotka tarvitsemme tämän tuen tarjoamiseen, kuten rekisteröinti- tai käyttöoikeusnumerosi, käyttöoikeuden ostamiseen käytetyn pankkikortin neljä viimeistä numeroa, sähköpostiosoitteesi ja tietoja tuotteesta, jota ongelmasi koskee, tietokonelaitteistostasi, ohjelmistoistasi sekä ongelman luonteesta. Lisäksi voi olla hyödyllistä tai jopa tarpeellista lähettää meille tätä varten tiedostot, joita ongelma koskee. Tämän voi tehdä "Lataus"-toiminnolla. Nämä voivat myös sisältää henkilötietoja, kuten käyttäjäkohtaisia tai muuten henkilön yksilöiviä tiedostonimiä, metatietoja tai sisältöjä. Voit tietenkin aina itse päättää, haluatko lähettää meille tiedostoja. Jos teet niin, tutustu latauspalveluun linkitettyyn Tietojen toimittamista koskevaan määräykseen ja hyväksy ensin se.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Henkilötietojen säilytysaika

Tiedot poistetaan viimeistään 1 (yhden) kalenterikuukauden kuluttua tilin poistamisesta.

Kaspersky Business Hub

Palvelun kuvaus

Tilin rekisteröinti. Jos haluat käyttää Kaspersky Business Hub -palvelua ja siinä käytettävissä olevia tuotteita, sinun tarvitsee luoda henkilökohtainen tili. Tätä varten sinun on annettava sähköpostiosoitteesi (jota käytetään käyttäjätunnuksenasi) ja salasana. Käsittelemme ja käytämme näitä tietoja ainoastaan tarjotaksemme sinulle Kaspersky Business Hub -palvelun toiminnot ja tuotteet. Näitä tietoja käsitellään ja käytetään muihin tarkoituksiin ainoastaan nimenomaisella luvallasi (jos esimerkiksi haluat uutisia Kasperskyn tuotteista ja palveluista sähköpostitse tai haluat yhteydenoton liittyen Kaspersky-tuotearvioihisi). Antamalla lisäksi matkapuhelimesi numeron voit parantaa tilisi suojausta luvattomalta käytöltä, ja turvakysymyksen avulla pääset tilillesi uudelleen, jos unohdat salasanasi. Käytämme matkapuhelimesi numeroa ainoastaan turvakoodien lähettämiseen todennuksen aikana.

Voit tarkastella, päivittää ja muokata tilisi tietoja tai poistaa tilisi milloin tahansa "Tilin hallinta" -toiminnolla.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Käyttöoikeudet. Voit hallinnoida Kaspersky Business Hub -palvelussa käytettävissäsi olevien Kasperskyn tuotteiden käyttöoikeuksia "Käyttöoikeudet"-toiminnolla. Sitä varten sinun tarvitsee lisätä kelvolliset aktivointikoodit kaikille käyttämillesi tuotteille. Voimme lähettää automaattisen muistutuksen käyttöoikeuden päättymisestä sähköpostitse.

Oikeus hallinnoida tiettyjä käyttöoikeuksia ja käyttää tuotteidemme tiettyjä ilmentymiä määräytyy sen mukaan, mitkä käyttöoikeudet sinulle on määritetty tuotteissa.

Tarjoamme käyttöoikeuksien verkko-ostotoiminnon siinä maassa, jonka olet ilmoittanut rekisteröidessäsi tiliäsi. Käyttöoikeuksien verkkokaupasta vastaa verkkokaupan palveluntarjoaja.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Tuki. Kun otat yhteyden Asiakaspalveluun tukipalvelujemme kautta, pyydämme tarvittavat tiedot, jotta voimme tarjota sinulle tukea (esimerkiksi käyttöoikeusnumerosi, sähköpostiosoitteesi, tietoja ongelman aiheuttaneesta tuotteesta, tietoja tietokoneen laitteistosta ja ohjelmistoista sekä ongelman kuvauksen). Lisäksi nämä tiedostot saattavat sisältää henkilötietoja, kuten käyttäjän tai tunnistettavia tiedostonimiä, metatietoja tai tiedoston sisältöä. Voit lähettää näitä tiedostoja harkintasi mukaan.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Henkilötietojen säilytysaika

Henkilökohtaisen tilisi tiedot poistetaan viimeistään 1 (yhden) kalenterikuukauden kuluttua tilin poistamisesta. Tietojen varmuuskopioita säilytetään enintään 1 (yhden) kuukauden ajan niiden luomisesta.

Kaspersky Endpoint Security Cloud

Palvelun kuvaus

Tilin rekisteröinti. Jos haluat käyttää Kaspersky Endpoint Security Cloud -palvelua ja kaikkia sen ominaisuuksia, sinun tarvitsee luoda henkilökohtainen tili Kaspersky Business Hub -palvelussa. Käsittelemme ja käytämme Kaspersky Business Hub -rekisteröitymisen aikana ilmoittamaasi sähköpostiosoitetta Kaspersky Endpoint Security Cloud -toimintojen tarjoamiseen. Näitä henkilötietoja voidaan käsitellä ja käyttää muihin tarkoituksiin, jos se on sallittu sovellettavassa laissa tai mikäli annat nimenomaisen suostumuksesi.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Käyttöoikeudet. Voit hallinnoida Kaspersky Endpoint Security Cloud -käyttöoikeuksia "Käyttöoikeudet"-toiminnolla. Sitä varten sinun tarvitsee lisätä kelvolliset käyttöoikeuksien aktivointikoodit. Voimme lähettää automaattisen muistutuksen käyttöoikeuden päättymisestä sähköpostitse pyynnöstäsi.

Oikeus tiettyjen käyttöoikeuksien hallinnointiin määräytyy omien oikeuksiesi ja muiden Kaspersky Business Hub -palvelun käyttäjien käyttöoikeuksien mukaan. Nämä käyttöoikeudet voidaan määrittää Kaspersky Endpoint Security Cloud -palvelun yksittäisissä työtiloissa. Lisätietoja on verkkodokumentaatiossamme.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Laitteet. Kun olet luonut Kaspersky Endpoint Security Cloud -työtilan, voit hallinnoida työtilaasi yhdistettyjä ja Kasperskyn tuotteiden suojaamia laitteita. Ennen kuin voit aloittaa laitteidesi hallinnoinnin Kaspersky Endpoint Security Cloud -palvelun avulla, varmista kaikin tarvittavin toimin, että noudatat Kaspersky Endpoint Security Cloud -palvelujen käytössä soveltuvia lakeja. Muuta lisäksi Kaspersky Endpoint Security Cloud -asetukset käytön mukaisiksi. Lisätietoja on verkkodokumentaatiossamme. Tehokkuuden varmistamiseksi Kaspersky Endpoint Security Cloud -palvelussa hallinnoidut laitteet lähettävät tietoja Kaspersky Endpoint Security Cloud -infrastruktuurissa sijaitseviin hallintapalvelimiin. Luettelo hallinnoiduista laitteista kerättävistä tiedoista on ilmoitettu verkkodokumentaation artikkelissa "Lisätietoa tietojen toimittamisesta".

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Tuki. Kun otat yhteyden Asiakaspalveluun tukipalvelujemme kautta, pyydämme tarvittavat tiedot, jotta voimme tarjota sinulle tukea (esimerkiksi käyttöoikeusnumerosi, sähköpostiosoitteesi, tietoja ongelman aiheuttaneesta tuotteesta, tietoja tietokoneen laitteistosta ja ohjelmistoista sekä ongelman kuvauksen). Lisäksi nämä tiedostot saattavat sisältää henkilötietoja, kuten käyttäjän tai tunnistettavia tiedostonimiä, metatietoja ja sisältöä. Voit lähettää näitä tiedostoja harkintasi mukaan.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Henkilötietojen säilytysaika

Työtilojasi koskevat tiedot poistetaan Kaspersky Business Hub -palvelun "Työtilojen hallinta" -toiminnolla, tai ne poistetaan automaattisesti, kun Kaspersky Endpoint Security Cloud -käyttöoikeutesi on päättynyt. Yksityiskohtaiset tiedot työtiloja koskevien tietojen säilytysajasta ovat verkkodokumentaation artikkelissa "Lisätietoa tietojen toimittamisesta".

Kaspersky Security Center Cloud Console

Palvelun kuvaus

Tilin rekisteröinti. Jos haluat käyttää Kaspersky Security Center Cloud Console -palvelua ja kaikkia sen ominaisuuksia, sinun tarvitsee luoda henkilökohtainen tili Kaspersky Security Center Cloud Console -palvelussa. Kirjoita sitä varten sähköpostiosoitteesi ja salasanasi. Käsittelemme ja käytämme näitä tietoja ainoastaan Kaspersky Security Center Cloud Console -palvelun toimintojen tarjoamiseen. Näitä tietoja voidaan käsitellä ja käyttää muihin tarkoituksiin, jos se on sallittu sovellettavassa laissa tai mikäli annat nimenomaisen suostumuksesi. Antamalla lisäksi matkapuhelimesi numeron voit parantaa tilisi suojausta luvattomalta käytöltä, ja turvakysymyksen avulla pääset tilillesi uudelleen, jos unohdat salasanasi. Käytämme matkapuhelimesi numeroa ainoastaan turvakoodien lähettämiseen todennuksen aikana.

Voit tarkastella, päivittää ja muokata tilisi tietoja tai poistaa tilisi milloin tahansa "Tilin hallinta" -toiminnolla.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Käyttöoikeudet. Voit hallinnoida Kaspersky Security Center Cloud Console -palvelussa käytettävissäsi olevien Kaspersky-tuotteiden käyttöoikeuksia "Käyttöoikeudet"-toiminnolla. Sitä varten sinun tarvitsee lisätä kelvolliset aktivointikoodit kaikille käyttämillesi tuotteille. Voit ottaa käyttöön automaattisen muistutuksen Kaspersky-tuotteissa aktivoitujen käyttöoikeuksien päättymisestä. Muistutukset lähetetään sinulle sähköpostitse vain, jos nimenomaan pyydät sitä. Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Laitteet. Kun olet luonut Kaspersky Security Center Cloud Console -työtilan, voit hallinnoida työtilaasi yhdistettyjä ja Kasperskyn tuotteiden suojaamia laitteita. Ennen kuin voit aloittaa laitteidesi hallinnoinnin Kaspersky Security Center Cloud Console -palvelun avulla, varmista kaikin tarvittavin toimin, että noudatat Kaspersky Security Center Cloud Console -palvelujen käytössä soveltuvia lakeja. Muuta lisäksi Kaspersky Security Center Cloud Console -asetukset käytön mukaisiksi. Lisätietoja on verkkodokumentaatiossamme. Tehokkuuden varmistamiseksi Kaspersky Security Center Cloud -palvelussa hallinnoidut laitteet lähettävät tietoja Kaspersky Security Center Cloud -infrastruktuurissa sijaitseviin hallintapalvelimiin. Luettelo hallinnoiduista laitteista kerättävistä tiedoista on ilmoitettu verkkodokumentaation artikkelissa "Lisätietoa tietojen toimittamisesta".

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Tuki. Kun otat yhteyden Asiakaspalveluun tukipalvelujemme kautta, pyydämme tarvittavat tiedot, jotta voimme tarjota sinulle tukea (esimerkiksi käyttöoikeusnumerosi, sähköpostiosoitteesi, tietoja ongelman aiheuttaneesta tuotteesta, tietoja tietokoneen laitteistosta ja ohjelmistoista sekä ongelman kuvauksen). Lisäksi nämä tiedostot saattavat sisältää henkilötietoja, kuten käyttäjän tai tunnistettavia tiedostonimiä, metatietoja tai tiedoston sisältöä. Voit lähettää näitä tiedostoja harkintasi mukaan.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Henkilötietojen säilytysaika

Henkilökohtaisen tilisi tiedot poistetaan viimeistään 1 (yhden) kalenterikuukauden kuluttua tilin poistamisesta. Tietojen varmuuskopioita säilytetään enintään 1 (yhden) kuukauden ajan niiden luomisesta. Tiedot työtiloistasi poistetaan automaattisesti, kun Kaspersky Security Center Cloud -käyttöoikeutesi on päättynyt tai kun olet pyytänyt niiden poistamista Asiakaspalvelun kautta. Kun käyttöoikeutesi päättyy, sinulla saattaa olla oikeus jatkaa tuotteen käyttöä, mutta tuotteen toiminnot voivat olla rajoitettuja. Yksityiskohtaiset tiedot työtilatietojen säilytysajasta ovat verkkodokumentaation artikkelissa "Lisätietoa tietojen toimittamisesta".

Kaspersky Security for Microsoft Office 365

Palvelun kuvaus

Tilin rekisteröinti. Jotta voit käyttää Kaspersky Security for Microsoft Office 365 -palvelua ja sen kaikkia toimintoja, sinun on luotava henkilökohtainen tili. Tätä varten sinun on annettava sähköpostiosoitteesi, yrityksesi nimi ja salasana. Voit käyttää palvelussa Kaspersky Endpoint Security Cloud -tiliä. Käsittelemme ja käytämme näitä tietoja ainoastaan Kaspersky Security for Microsoft Office 365 -palvelun tarjoamiseen sinulle, elle sitä sallita sovellettavassa laissa tai ellet nimenomaan anna lupaa käsittelyyn tai käyttöön muussa tarkoituksessa (esimerkiksi Kasperskyntuotteita ja palveluja koskevien hyödyllisten sähköposti-ilmoitusten vastaanottamista varten) Rekisteröinnin aikana määritettyä sähköpostiosoitetta käytetään Kaspersky Security for Microsoft Office 365 -palvelun tarjoamiseen liittyvien ilmoitusten antamiseen, mm. sen ilmoittamiseen, milloin palvelu ei ole käytettävissä ja milloin kokeilujakso päättyy, tai julkaisuista päivityksistä ilmoittamiseen.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Tilin asetukset. Voit tarkistaa, päivittää tai korjata tilitietosi, salasanasi ja asetuksesi tai jopa poistaa tilisi milloin tahansa ”Tilin asetukset” -toiminnolla.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Palvelun määrittäminen. Kaspersky Security for Microsoft Office 365 -palvelu on integroitu suoraan Office 365:een, mikä edellyttää Exchange Online- tai OneDrive-käyttöoikeutta. Kun haluat määrittää Exchange Online- tai OneDrive-yhteytesi, sinut ohjataan Microsoft Online -sivustoon ja sinua pyydetään antamaan Kaspersky Securitylle Office 365 -sovelluksen käyttöoikeus OAuth 2.0 -todennusmenetelmällä. Kaspersky Security for Microsoft Office 365 -palvelu vaatii myös palvelutilin, jolla se voi käyttää Exchange Onlinen karanteenia. Palvelutilin voi määrittää automaattisesti tai manuaalisesti. Jos valitset automaattisen määrityksen, palvelu pyytää sinulta yleiset pääkäyttäjän tunnistetiedot. Palvelu ei tallenna näitä tietoja missään muodossa, vaan käyttää niitä sen sijaan vain alkumäärityksessä ja erityisen palvelutilin luomisessa. Jos päätät valita manuaalisen määrityksen, sinun ei tarvitse antaa yleisiä pääkäyttäjän oikeuksia, ja pääkäyttäjä luo itse käytettävän palvelutilin.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Palvelun toiminta. Käytön aikana Kaspersky Security for Microsoft Office 365 -palvelu vastaanottaa viestejä ja muita kohteita (kokouksia, tehtäviä jne.) sekä OneDrive-tiedostoja, jotka se tarkistaa ja jotka käsitellään suojausasetusten mukaan. Kaspersky Security for Microsoft Office 365 ei tallenna infrastruktuuriinsa tarkistettavia viestejä, OneDrive-tiedostoja tai kohteita. Lisätietoa tietojen toimittamisesta -kohdassa on tarkempia tietoja siitä, mihin tietoihin Kaspersky Security for Microsoft Office 365 -palvelu saa oikeuden sekä mitä tietoja palvelun käytön aikana kerätään.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Asiakastuki. Jos teet tukipyynnön Asiakaspalveluumme käyttäen Asiakaspalvelun palvelujamme, pyydämme sinulta tukipyyntösi täyttämisessä tarvittavat tiedot. Näitä tietoja ovat mm. rekisteröinti- tai käyttöoikeusnumerosi, käyttöoikeuden ostamiseen käytetyn pankkikortin neljä viimeistä numeroa, sähköpostiosoitteesi ja tiedot tuotteesta ja palvelusta, jota ongelmasi koskee, tietokonelaitteistostasi, ohjelmistoistasi sekä ongelman luonteesta. Lisäksi voi olla hyödyllistä tai jopa tarpeellista lähettää meille tätä varten tiedostot, joita ongelma koskee. Tämän voi tehdä yritystilin kautta "Lataus"-toiminnolla. Nämä voivat myös sisältää henkilötietoja, kuten käyttäjäkohtaisia tai muuten henkilön yksilöiviä tiedostonimiä, metatietoja tai sisältöjä. Voit tietenkin aina itse päättää, haluatko lähettää meille tiedostoja.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Henkilötietojen säilytysaika

Tiedot poistetaan 6 kuukauden kuluttua käyttöoikeuden voimassaolon päättymispäivämäärästä.

Kaspersky CompanyAccount

Palvelun kuvaus

Tilin rekisteröinti. Jotta voit käyttää Kaspersky CompanyAccount -palvelua ja sen kaikki ominaisuuksia, sinun on luotava

  • henkilökohtainen tili
  • yrityksesi tili, elleivät kollegasi ole sitä jo aiemmin tehneet.

Tätä varten sinun on ilmoitettava meille yrityksesi sähköpostiosoite (joka toimii käyttäjänimenäsi), salasanasi, etu- ja sukunimesi, yrityksesi nimi ja maa ja yrityksesi Kaspersky-sovellusten käyttöoikeus. Käsittelemme ja käytämme näitä tietoja yksinomaan Kaspery CompanyAccount -palvelujen ja Asiakaspalvelun tarjoamiseen sinulle, ellet nimenomaisesti salli niiden käsittelyä ja käyttöä muussa tarkoituksessa. Kun olet rekisteröitynyt, henkilökohtainen tilisi yhdistetään yrityksesi tiliin. Jos yrityksesi tili on jo luotu aiemmin, rekisteröintitietosi (etu- ja sukunimesi ja yrityksesi sähköpostiosoite) lähetetään yrityksesi Kaspersky CompanyAccount -pääkäyttäjälle. Yrityksen pääkäyttäjäksi nimitetään yleensä se yrityksen työntekijä, joka rekisteröi ensimmäisenä yrityksen ja henkilökohtaisen tilin.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Tilin asetukset. Voit milloin tahansa katsella, päivittää tai korjata tilitietojasi ja salasanaasi tai poistaa tilisi ”My account” (Oma tili) -välilehden kautta.

Yrityksesi Kaspersky CompanyAccount -pääkäyttäjä pystyy myös muuttamaan tiliasetuksiasi ja palauttamaan salasanasi. Jos olet yrityksesi Kaspersky CompanyAccount -pääkäyttäjä, voit muokata kaikkien kollegoidesi henkilökohtaisia tilejä ja estää koko yrityksen tilin käytön (työntekijöiden henkilökohtaiset tilit jäävät järjestelmään).

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Käyttöoikeudet. Voit lisätä ja tarkastella yrityksesi Kaspersky-tuotteiden käyttöoikeuksia Kaspersky CompanyAccount -tilisi ”Käyttöoikeudet”-välilehdessä (jossa esitetään kunkin tuotteen aktivointikoodit tai avaintiedostot). Rekisteröinnin aikana myönnetty käyttöoikeus lisätään automaattisesti yrityksesi Kaspersky CompanyAccount -tilille. Avaintiedostoja ei tallenneta fyysisesti Kaspersky CompanyAccount -järjestelmään. Järjestelmä tallentaa vain yrityksesi käyttöoikeutta koskevan tietueen. Jokaisella yrityksen työntekijällä, jolla on yrityksen Kaspersky CompanyAccount -tiliin yhdistetty henkilökohtainen tili, on pääsy käyttöoikeuksien luetteloon. Kaspersky CompanyAccount -pääkäyttäjä voi poistaa yrityksesi käyttöoikeudet poistamalla ne luettelosta.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Sopimukset. Jos yrityksesi ostaa lisää Asiakastuen palveluja, kun ostoksesi on rekisteröity, pystyt tarkastelemaan ostettuja palveluja ”Agreements” (Sopimukset) -välilehdessä. Sopimusluettelo on niiden yrityksen työntekijöiden käytettävissä, joille on määritetty valtuudet käyttää maksullista palvelua oston yhteydessä. Nämä henkilöt saavat automaattisesti ilmoituksen sopimuksen päättymisestä.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Asiakaspalvelun pyynnöt. Jos otat yhteyttä Asiakastukeen Kaspersky CompanyAccount -tilin kautta, voimme pyytää sinua lähettämään tiedot, jotka voimme tarvita tukipyyntösi hoitamisessa. Näitä tietoja voivat olla esimerkiksi tiedot pyyntöösi liittyvästä tuotteesta, tietokonelaitteistosta, yrityksesi verkosta, ohjelmistoista ja ongelman luonteesta. Lisäksi voi olla hyödyllistä tai jopa tarpeen lähettää meille tiedostot, joita ongelma koskee, tai tiedostot, joissa määritetään tietokoneesi tai verkkosi kokoonpano. Voit tehdä tämän valitsemalla pyyntölomakkeesta ”Liitä tiedostoja”. Nämä tiedostot voivat sisältää käyttäjäkohtaisia tai muuten henkilön yksilöiviä tiedostonimiä, metatietoja tai sisältöjä. Voit tietenkin aina itse päättää, haluatko lähettää meille tiedostoja. Jos haluat lähettää tiedostoja, lue ja hyväksy ensin Tietojen toimittamista koskeva määräys tiedoston lähetyssivulla. Valitsemme pyynnöllesi sopivan Asiakastuen osaston käyttämällä tietoja yrityksesi käyttöoikeuksista, maasta ja mahdollisesti Kaspersky CompanyAccount -tilillä valitusta käyttöliittymän kielestä. Kollegoillasi voi olla pääsy pyyntöihisi, jos Kaspersky CompanyAccount -pääkäyttäjä muuttaa manuaalisesti vastaavia asetuksia (pääkäyttäjä voi nähdä pyynnöt automaattisesti).

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Henkilötietojen säilytysaika

Voit poistaa tilisi milloin tahansa Tilin asetuksissa tai lähettämällä pyynnön Asiakaspalveluumme. Kun tilisi on poistettu, henkilötietojasi säilytetään Kasperskyn tietokannassa säilytysajan loppuun asti, mutta et voi enää käyttää Kaspersky CompanyAccount -sivustoa poistetulla tilillä.

Kaspersky Partner Portal

Palvelun kuvaus

Voimme pyytää henkilötietoja, kun teet tilauksen, rekisteröit tuotteen, pyydät palvelua, vastaat kyselyyn, osallistut kilpailuun ja kun vastaat meille tai teet muita toimintoja verkkosivustossamme.

Saat itse päättää täysin, haluatko jatkaa jotain toimintoa, joka edellyttää henkilötietojen antamista. Huomaa kuitenkin, että jos et anna pyydettyjä tietoja, et välttämättä pysty suorittamaan tapahtumaa.

Käytämme henkilötietoja seuraaviin tarkoituksiin:

  • Jotta voimme tarjota tietoja virusvaroituksista, tuotepäivityksistä, uusista tuotteista, palveluista, uutiskirjeitä, tiedotesähköposteja ja tutkia tulevia tuoteideoita tai -parannuksia.
  • Jotta voimme luoda paremmin sinulle oleellista sisältöä.
  • Jotta voimme tarjota sinulle sinua mahdollisesti kiinnostavia Kaspersky-erikoistarjouksia.
  • Jotta pystymme paremmin luomaan tuotteita ja palveluja, jotka täyttävät tarpeesi.
  • Jotta löydät nopeasti haluamasi ohjelmisto-, palvelu- tai tuotetiedot.

Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusta on oikeutettujen etujemme turvaaminen yllä mainittujen tarkoitusten saavuttamiseksi.

  • Lisäksi käsittelemme henkilötietojasi, jotta voit ostaa ja ladata tuotteita, päästä käyttämään palveluja tai muutoin osallistua valitsemiisi toimintoihin.

Näissä tapaukssa henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Henkilötietojen säilytysaika

Henkilötietoja säilytetään koko se aika, jonka käytät palvelua, ja ne poistetaan ensimmäisen pyyntösi jälkeen.

GSI Parser

Palvelun kuvaus

Palvelun avulla voit tarkistaa Kaspersky-tuotteiden ja muiden ohjelmistojen tietokoneen yhteensopivuusongelmat ja korjata ne. Tässä suhteessa voit lähettää meille raporttitiedoston analyysia varten lataamalla sen verkkosivustolle. Tiedot lähetetään Kasperskylle suojattua yhteyttä käyttäen. Annetut tiedot suojataan lain vaatimusten ja Kasperskyn tietosuojakäytäntö verkkosivustoille ja verkkopalveluille -asiakirjassa kerrottujen vaatimusten mukaisesti.

Palvelun käyttämistä varten on luotava tili. Voit luoda tilisi antamalla sähköpostiosoitteesi ja määrittämällä salasana.

Voit muuttaa sähköpostiosoitettasi tai salasanaasi tai poistaa tilin pysyvästi Manage Your Account -kohdassa.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Henkilötietojen säilytysaika

Lähetetty kohde tallennetaan Kasperskyn järjestelmiin enintään 90 päivän ajaksi, minkä jälkeen se poistetaan eikä sitä voi palauttaa.

Muut verkkosivustot ja lomakkeet

Palvelun kuvaus

Premium-tason sisältö. Kun haluat käyttää erilaisia sisältöelementtejä, kuten whitepapereita tai videoita, tai rekisteröityä tapahtumiin tai etsiä erikoistarkoitukseen tarkoitettua markkinointimateriaalia, pyydämme sinulta etunimesi, sukunimesi, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi pakollisina henkilötietoina, jotka tarvitaan tällaisen Premium-tason sisällön käyttämiseen.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Ilmaiskokeilut. Jos haluat testata tuotteitamme, pyydämme sinulta myös etunimesi, sukunimesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi. Näitä tietoja käytetään aktivointikoodin lähettämiseen ja muistuttamaan kokeilujakson päättymisestä. Voit saada viimeisen muistutuksen ja tarjouksen ostaa täysi käyttöoikeus enintään 14 päivää kokeilujakson päättymisen jälkeen.

Henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus ja oikeusperusta on sellaisen sopimuksen toteuttaminen, jossa sinä olet osapuolena, tai voidaksemme ryhtyä toimiin pyynnöstäsi ennen sopimuksen solmimista.

Uutiskirjeet, ilmaiset tuotepäivitykset ja erikoistarjoukset. Jos olet rekisteröitynyt ja antanut meille sähköpostiosoitteesi, ja joissakin tapauksissa etunimesi ja sukunimesi, käytämme näitä tietoja lisätietojen tarjoamiseen sinua mahdollisesti kiinnostavista tuotteista ja palveluista, ilmaisista tuotepäivityksistä ja erikoistarjouksista.

Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusta on antamasi suostumus. Voit perua antamasi suostumuksen milloin tahansa kyseisestä hetkestä alkaen napsauttamalla kussakin sähköpostiviestissä olevaa tilauksen peruutuksen linkkiä tai ottamalla meihin yhteyttä sähköpostitse.

Yhteydenottolomakkeet. Jos haluat ottaa meihin yhteyttä käyttäen yhteydenotto- ja tukilomakkeitamme, sinua pyydetään antamaan yhteystietosi (syötekentät, joissa on ”*”-merkki), joita käsittelemme tai käytämme yksinomaan siten kuin on tarpeen yhteyden ottamiseksi sinuun ja haluamiesi tietojen antamiseksi. Voit vapaasti antaa lisätietoja (tietokenttiin, joissa ei ole ”*”-merkkiä), jotka käsittelemme tietenkin myös kaikkien soveltuvien tietosuojavaatimusten mukaisesti. Nämä tiedot välitetään alueestasi vastaavalle Kasperskyn alueelliselle tiimille. Kasperskyn alueellinen tiimi käyttää näitä tietoja yhteyden ottamiseen sinuun.

Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusta on oikeutettujen etujemme turvaaminen yllä mainittujen tarkoitusten saavuttamiseksi.

Asiakaspalvelun käyttäjien vuosittaiset asiakastyytyväisyyskyselyt. Kaspersky pyrkii parantamaan palvelun laatua kysymällä tapauskohtaisesti tai vuosittain Asiakaspalvelun käyttäjiltä tietoja palvelun laadusta. Vuosittaisia asiakastyytyväisyyskyselyjä varten pyydämme seuraavat tiedot:

sähköpostiosoitteesi, jonka avulla voimme tunnistaa sinut käyttäjäksi tietokannassamme sekä yhdistää kyselyssä antamasi mielipiteen yhteydenottoihisi ja aiempiin pyyntöihisi Asiakaspalvelutiimillemme.

Asiakaspalvelutiimille antamaasi arviota ja suosituksia käytetään Kasperskyn Asiakaspalvelun tarjoamien palvelujen laadun parantamiseen.

Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusta on oikeutettujen etujemme turvaaminen palvelujemme parantamiseksi.

Henkilötietojen säilytysaika

Poistamme henkilötietosi, jos niitä ei enää tarvita tarkoituksiimme, jos suostumuksessa mainittu säilytysaika on umpeutunut tai jos olet perunut suostumuksesi eikä muuta oikeusperustaa ole. Jos viimeisin vaihtoehto pätee, poistamme tietosi, kun muut oikeusperustat eivät enää päde.

Voit määrittää selainasetuksesi siten, että evästeet estetään tai järjestelmäsi ilmoittaa sinulle, kun verkkosivusto haluaa asettaa evästeen. Huomaa kuitenkin, että evästeiden estäminen voi estää sinua käyttämästä kaikkia verkkosivustomme toimintoja.

HENKILÖTIETOJEN VASTAANOTTAJAT

Verkkosivustomme ja -palvelumme on pääasiassa suunniteltu siten, että henkilötietojen käsittely on rajoitettu pienimpään laajuuteen, joka tarvitaan käsittelytarkoitusten saavuttamiseksi. Kaspersky-yrityksessä henkilötietoihisi pääsevät ainoastaan henkilöt, jotka tarvitsevat kyseisiä tietoja ehdottomasti toimiensa tai tehtäviensä suorittamiseen.

Jaamme henkilötietosi ulkoisille vastaanottajille vain, jos sille on laillinen syy tai sinun suostumuksellasi. Ulkoisia vastaanottajia voivat olla seuraavat:

  • Käsittelijät: palveluntarjoajat, joita käytämme tiettyjen palvelujen tarjoamiseen, esim. myyjät. Kun tällaiset ulkoiset palveluntarjoajat tarvitsevat pääsyn henkilötietoihin, varmistamme, että tällainen pääsy sallitaan vain sikäli kuin vastaavan palvelun tarjoaminen sitä todella edellyttää. Lisäksi tällaisten ulkoisten palveluntarjoajien on tietenkin itse sitouduttava noudattamaan kaikkia soveltuvia tietosuojamääräyksiä.
  • Julkiset elimet: viranomaiset ja valtion instituutiot, kuten syyttäjänvirasto, tuomioistuin tai veroviranomaiset, joille saatamme joutua välittämään henkilötietoja yksittäisessä tapauksessa.
  • Yksityiset elimet: yksityiset elimet, joille välitämme henkilötietosi lakiasetuksen tai suostumuksesi perusteella.

MISSÄ KÄSITTELEMME HENKILÖTIETOJASI / SIIRROT KOLMANSIIN MAIHIN

Käyttäjien Kasperskylle luovuttamia tietoja voidaan käsitellä seuraavissa maissa, mukaan lukien Euroopan unionin (EU) tai Euroopan talousalueen (ETA) ulkopuoliset maat: Yhdistynyt kuningaskunta, Sveitsi, Kanada, Singapore, Venäjä, Japani, Yhdysvallat, Meksiko, Kiina, Azerbaidžan.

Kaspersky on ryhtynyt asianmukaisiin turvatoimiin henkilötietojesi suojaamiseksi tietoturvaa ja yksityisyyden suojaa koskevien parhaiden käytäntöjen mukaisesti, mukaan lukien käyttämällä Euroopan komission vakiosopimuslausekkeita henkilötietojen siirroissa konsernin yritysten välillä, mikä edellyttää, että kaikki konsernin yritykset suojaavat Euroopan talousalueelta peräisin olevia käsiteltäviä henkilötietoja tavalla, joka vastaa Euroopan unionin tietosuojalakien vaatimuksia. Jos jaamme henkilötietojasi Euroopan talousalueen ja Sveitsin ulkopuolisille kolmannen osapuolen palveluntarjoajille, varmistamme ennen siirtoa, että – poikkeuksena poikkeustapaukset, jotka säädännäinen oikeus sallii – vastaanottajalla on soveltuva tietosuojataso tai olemassa olevia suojakeinoja on olemassa. Voit saada kopion soveltuvista suojakeinoista ottamalla meihin yhteyttä napsauta tästä.

Yleisen liiketoimintakäytäntömme mukaisesti EU:ssa käyttäjiltä vastaanottamiamme tietoja käsitellään EU:ssa ja Venäjällä sijaitsevilla palvelimilla.

Paikallisten sovellettavien lakien edellyttämässä määrin valitsemme rajat ylittävän tiedonsiirtomekanismin paikallisten sovellettavien lakien sovellettavien vaatimusten mukaisesti ja täytämme vaatimukset ja suoritamme olennaiset menetelmät tai käytämme suojakeinoja, joita rajat ylittävä tiedonsiirto edellyttää.

REKISTERÖIDYN OIKEUTESI JA NIIDEN KÄYTTÖ

Haluamme myös ilmoittaa, että sinulla on tiettyjä oikeuksia koskien henkilötietojasi, joita käsittelemme:

  • Oikeus saada ilmoitus. Sinulla on oikeus saada selkeät, läpinäkyvät ja helposti ymmärrettävät tiedot siitä, miten käytämme henkilötietojasi, sekä oikeuksistasi.
  • Saantioikeus. Sinulla on oikeus pyytää vahvistusta siitä, käsittelemmekö henkilötietojasi: jos näin on, sinulla on kyseisen käsittelyn saantioikeus
  • Korjautusoikeus. Sinulla on oikeus pyytää korjausta, jos henkilötiedoissasi, joita käsittelemme, on virheitä. Lisäksi voit pyytää puutteellisten tietojen täydentämistä.
  • Poistattamisoikeus (oikeus tulla unohdetuksi). Tietyissä tapauksissa sinulla on oikeus pyytää meitä poistamaan henkilötietosi.
  • Käsittelyn rajoittamisen oikeus. Joissakin tapauksissa sinulla on oikeus pyytää meitä rajoittamaan henkilötietojesi käsittelyä esimerkiksi, jos vastustat henkilötietojesi oikeellisuutta tai jos käsittely on lainvastaista tai jos vastustat henkilötietojen poistamista ja pyydät sen sijaan niiden käsittelyn rajoittamista.
  • Tietojen siirtämisen oikeus. Jos olet antanut tietosi meille sopimuksen tai suostumuksen perusteella, sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi siirtämistä. Toimitamme henkilötietosi sinulle tai valitsemallesi kolmannelle osapuolelle jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa.

Oikeus vastustaa

Oikeus vastustaa tapauskohtaisesti Sinulla on oikeus vastustaa milloin tahansa ja erityiseen tilanteeseesi liittyvien perusteiden mukaan henkilötietojesi käsittelyä oikeutettujen etujesi perusteella (GPDR:n 6(1) f) artikla), mukaan lukien näiden sääntöjen perusteella tehtävä profilointi. Emme sen jälkeen enää käsittele henkilötietoja kyseisiin tarkoituksiin, ellemme kykene osoittamaan, että on olemassa käsittelylle pakottavia oikeutettuja syitä, jotka ovat ensisijaisia etuihisi, oikeuksiisi ja vapauksiisi nähden tai että käsittely on tarpeen oikeusvaateisiin ryhtymiseksi, niiden harjoittamiseksi tai niiltä puolustautumiseksi.

Suoramarkkinointiin käytetyn tietojen käsittelyn vastustaminen

Siinä määrin kuin käsittelemme henkilötietojasi suoramarkkinointia varten sinulla on oikeus vastustaa milloin tahansa sinua koskevien henkilötietojen käsittelyä näitä tarkoituksia varten. Jos vastustat käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksiin, emme enää käsittele henkilötietojasi näihin tarkoituksiin.

  • Suostumuksen perumisoikeus. Sinulla on oikeus perua suostumuksesi henkilötietojesi käsittelyyn. Antamasi suostumuksen peruminen ei vaikuta minkään henkilötietojesi käsittelyn toimintaan, joka oli jo suoritettu ennen suostumuksesi perumista.
  • Valitusoikeus. Jos uskot, että sinua koskevien henkilötietojen käsittely on laitonta, sinulla on oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle erityisesti asuinpaikkasi tai työpaikkasi jäsenvaltiossa tai paikassa, jossa väitetty rikkominen tapahtui.

Siinä määrin kuin sovellettavissa paikallisissa laeissa toisin edellytetään, paikallisia lakivaatimuksia sovelletaan.

Jos haluat käyttää näitä oikeuksia, voit milloin tahansa ottaa suoraan meihin yhteyttä.